Nyheter
Nyhetsarkiv
Community
CG Leauge - E-sport ladders
Medlemmer
Klaner
Serverregler
HLTV Liste
Catch-Gamer VIP Info
Catch-Gamer VIP Content
Catch-Gamer Blogs
Catch-Gamer Webshop
Catch-Gamer Galleri
Catch-Gamer cgtv
Om Catch-Gamer
Tips oss

Brukernavn
Passord
  Auto-login
 

Hvis du ikke har en konto, kan du registrere deg gratis ved å trykke på bli medlem.

Bli medlem

Om du har glemt ditt passord kan du få tilsendt et nytt til din epost.
PS: Ditt brukernavn vil også følge med i denne eposten

Glemt passord







Hvem vinner SEC 2010?

 Alternate
 eSuba
 Millenium
 mTw
 Online-Kingdom
 Power Gaming
 SK Gaming
 TeG
Status: Ĺpen (medlem)
Totale votes: 683
Kommentarer: 9
Eldre polls





















 
 
 
Opprettet: 25/05 kl 16:43 | Oppdatert: 25/05 kl 16:53 | Rating: 8.3 (3) | Lest: 1182
HipHop
"Rap is something you do, hip hop is something you live"
KRS-One


Sitter nå på msn og diskuterer musikk med Sondre.
Begge to har kommet fram til at artister og grupper som 50 Cent, Lil Wayne, Akon, G-Unit osv ødelegger musikken vår. Fakeass artister som selger flere plater enn dem egentlig burde. Artister som lager musikk kun for å selge best mulig. Dette er ofc ingen hemmelighet, the world should know. Men for å komme til poenget, her har dere litt informasjon om the real shit.

Old school (1978 - 1987 )
Golden era (1987 - 1989)
The Second Golden Era (fra 1995)

Artister og grupper som Kool G Rap, Juice Crew, Big Daddy Kane, Talib Kweli, Rakim, King Syze, Nas, Ill Bill, Necro, Vinnie Paz, Apathy, Cornel West, Dead Prez, Jay Z ( det gamle kvalitet ) Big L, NWA, Ice Cube ( det gamle kvalitet ), MC Eiht, Spice 1, Mos Def, Juggaknots, J Dilla, Immortal Technique, Blind Alphabetz, Outerspace, Masta Ace, Redman, Defari, KRS-One, Canibus, Pete Rock, AZ, Common, GZA, The Roots, Ras Kass, eMC, Killah Priest, Smif N Wessun, K-Otix, MC Ren og Ghostface Killah er definitivt verdt å sjekke ut.


Skrevet av Echos, happy gaming.



 Kommentarer
Kommentarer som blir publisert på catch-gamer.no er brukerens personlige meninger og ikke Catch-Gamer sine.
Det finnes 161 kommentarer til bloggen.

 
     
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 25. mai 2009 kl 16:53
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 25. mai 2009 kl 17:05
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 25. mai 2009 kl 17:11
y0
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 25. mai 2009 kl 17:27
pete rock<3
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 25. mai 2009 kl 18:45
fin liste. enig. add cypress hill. og ugk.

:]
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 11. Jun 2009 kl 21:54
tequila sunrise
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 26. Jun 2009 kl 02:42
Beastie Boys hvis du virkelig vil tilbake i tid.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 25. mai 2009 kl 19:21
hører vel egentlig ikke på rap eller hip hop bortsett fra cypress hill<333 men skal sjekke artistene du skreiv opp
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 25. mai 2009 kl 20:10
Yes, helt enig.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 25. mai 2009 kl 21:46
edit kommer : >
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 25. mai 2009 kl 22:26
rock! ;D
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 25. mai 2009 kl 23:12
add Jedi Mind Tricks

Kommentar redigert 25. May 2009 kl 23:13 av execute sEWLL z_Z
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 23:32
ja, det er et MUST!

edit mye som mangler

Kommentar redigert 27. May 2009 kl 23:32 av elotin, feel it?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 29. mai 2009 kl 17:19
Vinnie Paz er rapperen i Jedi mind tricks^^
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 26. mai 2009 kl 00:02
Hvor er MF DOOM og R.A. the Rugged Man ?

: (((((

Kommentar redigert 26. May 2009 kl 00:03 av Yngve The
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 26. mai 2009 kl 00:46
hvis det er snakk om rap her så er det utrolig at du ikke har klart og få med deg Eminem og Dre..
men det ser mer ut som old school, so where's BIG and tupac? ;s
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 26. mai 2009 kl 18:59
å herregud les og så håper jeg at du forstår
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 26. mai 2009 kl 19:17
forstår ikke.. forklar
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 01:31
HAN HATER DE KOMMERSIELLE FAGSA.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 28. mai 2009 kl 23:42
Han har jo skrevet Jay Z ( det gamle kvalitet ), den kan han vel skrive Eminem (det gamle kvalitet) o.s.v.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 2. Jun 2009 kl 13:23
Eminem har alltid vært dårlig, imo. Han har aldri vært ekte hiphop.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 2. Jun 2009 kl 15:01
fordi?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 2. Jun 2009 kl 15:49
negere skal ikke være hvite
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 2. Jun 2009 kl 20:51
hva snakker du om?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 2. Jun 2009 kl 20:57
Stilen hans er too whiteboy, looks nerdy!
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 16. Jun 2009 kl 12:15
Apathy, Vinnie Paz, Ill Bill - Ingen av dem var "negere" ? Men de er vel et unntak de?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 16. Jun 2009 kl 14:23
Snakker ikke om hudfargen...
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 16. Jun 2009 kl 17:04
Det var ikke en respons til kommentaren din. Om jeg klarte å trykke feil, beklager. Om du trodde det fordi det står rett etter din kommentar, så... Ja. Anyway, det var en kommentar til Cravens kommentar "negere er ikke hvite"
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 2. Jun 2009 kl 20:56
Jeg forklarte lengere ned her, men han har vært useriøs og jeg liker ikke rhymsa hans. Liker ikke helt måten han rapper på heller.

Blant annet:
http://www.youtube.com/watch?v=R0AmCIryu6Q osv.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 2. Jun 2009 kl 21:05
http://www.youtube.com/watch?v=jgg04EekxIc
Eminem - Lose Yourself

Hør på rappen hans, det er mulig du ikke forstår hva han synger om, men fordi DU ikke liker han betyr ikke at han sux og alle hvite ikke kan rappe. Dømme slikt blir bare feil.


You only get one shot, do not miss your chance to blow
Cuz opportunity comes once in a lifetime

- Eminem
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 2. Jun 2009 kl 21:31
sjekk bloggen min, så ser du noen whities...
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 19. Jun 2009 kl 23:03
Eminem er bra rapper. Han kjører rap ikke hip hop. Trenger ikke være svart for å kunne rappe. Finnes mange brae hvite og asiatiske rappere selv om de svarte er en egen klasse
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 24. Jun 2009 kl 00:35
må si meg enig med PrizoN.
Eminem har laga en del dårlig rap, som f.eks puke og alt det bullet han har laga med d12.
Men han er jo den største hvite rapperen, og har de mest syke tekstene som har blitt laget.( av en hviting )

Så jeg skjønner egentlig ikke hva du mener med det du sier.. mener du at eminem er dårlig fordi han har skrevet låter som puke? skal vi bare se på det dårlige i han og bedømme han etter det?
ALLE rappere har dårlige sanger. Det er ingen rappere/artister som har laget sanger som er feilfri, som bare fenger og som nesten alle liker.
Jeg skal vedde på du ikke har hørt på mer enn 2-3 sanger. Sett deg ned og hør på sanger som;
mosh, mockingbird, rock bottom.. og den nye sangen beautiful.

men det er vel smak og behag det. Jeg synes ALLE neger rappere suger fordi den svære neger pingla 50 cent suger. Er det rett av meg å si det? NEI.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 24. Jun 2009 kl 15:02
Du prøver å endre min personlige mening, noe som kanskje er umulig når du ikke klarer å overbevise meg.
Jeg synes ikke at Eminem er en god rapper. Han lager bra musikk, ja, men han klarer ikke å fange meg. Dette er ikke pågrunn av hudfarge, kanskje jeg formulerte meg dårlig, men han ligner jo på ALI G! Er kanskje også fordi jeg ikke liker mainstreamen og de som lager popmusikk, men når jeg ser Eminem blir han det samme som T-Pain for meg.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 24. Jun 2009 kl 18:09
prøver ikke på noe som helst.
men du mener at han lager bra musikk men ikke er en bra rapper fordi han ligner på ali-g?
heaheh, n4p. Da er spørsmålet, er det fordi han ser ut som ali-g eller er det fordi du synes han oppfører seg som ali-g?
hvis du mener det siste så tror jeg det er noe galt. Da kan du umulig ha sett ali-g. Og hvis det er det første så er vi jo egentlig tilbake med utseende, det har ingenting med hudfarge å gjøre men han ser ut som ali-g. ja da suger han jo!?

hva er det med Eminem du ikke liker? Musikkmessig.. ikke hvordan han ser ut, hvordan han oppfører seg utenom musikken. For det har ingenting med musikken å gjøre.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 24. Jun 2009 kl 20:05
Du må lese mellom linjene her, og ikke ta alt bokstavelig talt.....

Jeg synes han har en dårlig flow og swag! Synes også at 50% av sangene er patetiske. Eneste jeg liker er 8-mile.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 24. Jun 2009 kl 20:33
ok, så si meg.
hvem har bedre flow og swag enn eminem? :-)
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 24. Jun 2009 kl 22:29
Helt random, brother ali.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 24. Jun 2009 kl 23:01
hah, smaken er som baken
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 26. mai 2009 kl 09:44
mye du må adde her..

bla. mobb deep, prodigy.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 26. mai 2009 kl 14:48
kommer edit, mekk på 15 min ;d
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 26. mai 2009 kl 14:42
Eneste jeg liker av "hip-hop" er noe du kaller fakeass
Jeg liker; Lil' Wayne for det meste,
men også Ill Bill og La Coka Nostra

Kommentar redigert 26. May 2009 kl 14:51 av HENRIK :>
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 26. mai 2009 kl 14:45
..
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 29. mai 2009 kl 01:34
hahaha : D
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 26. mai 2009 kl 15:04
Det er ikke så mye å diskutere. Så lenge personen liker det han hører på¨, så har det ikke så mye å si om det er "fake" eller ikke.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 26. mai 2009 kl 15:15
"yo niggas, I got big rims and im a pimp ya, motthafuckas suck my dick 24/7 im so pimp Y'all." dårlig rap/hiphop

"All my life I been considered as the worst
Lyin' to my mother, even stealin' out her purse
Crime after crime, from drugs to extortion
I know my mother wished she got a fuckin' abortion" bra rap/hip hop


direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 26. mai 2009 kl 15:33
u got it.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 26. mai 2009 kl 18:25
x1337
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 24. Jun 2009 kl 17:35
"A rapper has appeared on stage. He is singing about hard times, you rarely get a rapper singing about good times"
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 26. mai 2009 kl 16:37
Hvorfor tok du ikke med Notorious B.I.G?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 26. mai 2009 kl 20:48
dette er som sagt min liste, aldri hørt på noe av han heller ;>
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 12:57
Anbefaler deg til å høre på han, gode sanger der
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 26. mai 2009 kl 17:49
jurrasic 5,gangstarr.....
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 29. mai 2009 kl 01:35
uenig ang. jurassic 5. det er grei musikk, men det er jo en helt annen sjanger enn hva som ramses opp her
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 29. mai 2009 kl 20:16
jaja såsant.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 01:58
ERRE GALT Å LAGE MUSIKK SOM SELGER?
Folk kjøper det de synes er fint, laster ned det de synes er fint, hører på det de synes er fint.

direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 14:39
kjøp den musikken dere vil, men når de artistene kaller seg ekte rappere, blir det litt feil.
kjøp det du vil, for all del.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 16:11
Jeg personlig er ikke noe fan av verken hiphop eller rap.
Det meste blir for likt. Men det vi ser på tv av rappere er jo forsåvidt flaut, men allikevel selger de mest fordi de treffer publikum.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 16:36
Som også er en av grunnene til at jeg la ut denne småbloggen :-)
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 22. Jun 2009 kl 17:00
Om ikke annet så er det disse som er de ekte rapperne, da de har større suksess. Ditt syn på ting er kanskje litt annerledes enn realiteten, men fakta er at folk er idioter og mainstream og har sjelden en egendefinert smak når det kommer til musikk. Det man kaller alt-etende er bare en fin tittel for idioti i særeklasse. Bra du har funnet din stil, men unødvendig å prøve å overbevise folk flest om hva de skal og ikke skal like innenfor denne sjangeren. Det blir bare feil.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 22. Jun 2009 kl 17:12
Lagde denne bloggen til folk med lik smak som meg, også fordi jeg ville påpeke at musikk ikke handler om penger.
Mulig du har rett her, men slik får det bare være, god sommer :->
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 11:17
RAP=retards attempting poetry
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 15:53
You said it.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 12:15
haha, fy faen for noe dritt musikk! Det er niggs som snakker fort! er faen ikke musikk! bare dritt!
jeg kaller ikke det dær for musikk, de lager den så kallte "Beaten" på pc! greit de skriver noe av teksten sin selv! men sist jeg sjekka pleier refrenget på rappe sanger og annen dritt musikk og gjennta seg 100000 ganger gjennom en sang på 4min! og refrenget drar de så lenge så jeg har mest lyst til og sette meg og grine!
og pointet med sangene til rappere har ALLE rappere, de snakker om at morra dems hadde pult alle i bydelen, pappaen drev med narko, og at han måtte banke opp 10000 folk for og få respekt, penger, damer og nokk dop til og slakte like mange som Hitler gjorde under WW2!

Musikk skal lages med Noter, du skal skrive og kommponere din egen sang, lage noter, skrive teksten og sammenkjøre den med eks: bandet ditt, eller om du er solo artist så må du klare og spille sangen, du må trene i MANGE år! for og kunne spille gitar, bass, trommer, keyboard, piano eller et annet innstrument!
Dette er ikke noe du kan ta på en pc om du skal gjøre det skikkelig!
ta f.eks Metallica, verdens største Metal band, de har skrevet tekster og notene sine selv siden 1982, solgt til gull med flere albumm! hatt over 1500 live opptredner! Vokalisten James har trent lenge for og få den stemme han har! han sitter ikke og snakker inn i miccen sånn som rappere gjør! de kjører ikke refrenget 1000 ganger på 1 sang, de har forskjellig tekst i hvert "refreng".
Hoved gitaristen Kirk har spillt gitar siden han var 4 om jeg husker riktig, han har spillt i over 30 år! og enda øver for og dra soloene de lager!
Dette er folk som ikke setter seg ned på en pc, lager en "Beat", snakker i miccen og finitio! vi har en dritt sang på 1 dag!
Disse gutta bruker 1 år på og gi ut en plate!

oppsummering: jeg mener at musikk skal lages selv, komponering av tekst, noter og sammensetting av sangen med da et band om du har det!
ikke gjøres på dataen! og du skal SYNGE, ikke snakke! men SYNGE!

rap sux! METAL UP YOUR ASS!
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 14:14
hmmm... nå som du sa det, så liker jeg faktisk metal bedre xDxD

idiot
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 14:37
hahaha, lo litt godt nå.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 29. mai 2009 kl 01:38
er så fantastisk å bli påminnet at det finnes slike mennesker som deg her i verden.

lagret kommentaren din i et tekstdokument, slik at du kan lese det, og le, i tilfelle du blir en smule smartere til fremtiden.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 29. mai 2009 kl 17:33
bra det! noob
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 30. mai 2009 kl 12:13
hahaha gj!
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 29. mai 2009 kl 17:41
du sier musikk skal lages med noter? man skal være bra god hvis man klare å lage en "Beat" uten noter. og det er flere rappere som bruker elektrisk trommesett får å lage tromme beats. og di bruker både piano og gitar på samme måte som rocke artister.

og viste du at du har beats i en metal sang(trommene)? beats er et annet ord for rytme (tempo). og det du kaller beats er faktisk melodi. for du rapper til en melodi ikke en beat. folk kaller d bare en beat for de synes d høres kult ut.

og du sier dem prater i miccen. det er feil, dem synger på en måte. dem bruke "flowen"(flyten) sin til å få det til å høres kult ut sammensatt med melodien. pluss at det kalles ikke rap lengre det kalles hiphop/R&B og som alle vet synger man i R&B sanger.

og du sier han fortsatt øver seg til soloene. hvor mye tid tror ikke du det tar å lære seg å lage en exlusive beat?

og du sier dem bare snakker om hva moren å faren gjør å hvor tøff dem er.
du bør prøve å høre på Jedi Mind tricks - Uncommon Valor (A Vietnam Story)

direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 29. mai 2009 kl 19:11
skjQnner ikke hvorfor folk i det hele tatt gidder og henge seg oppi denne diskusjonen nAr vi er ferdig med den! men det er deres/din sak!

han Qver seg enda! har de sA kaldte "BEATmakerZZa" Qvd siden de er 4-6 Ar til de er rundt 45?? tviler sterkt pa det, sikkert noen men ikke mange gitt!

og nei! jeg prQver ikek og hQre pa jedi obiWanKENOOBI
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 29. mai 2009 kl 20:18
når folk gidder å komentere ting de har 0 peiliig på blir jeg bare ufattelig lei meg. selv om du føler deg ferdig me saken så følte jeg faktisk for å gi min mening om saken. faktisk så er alchemist en av verdens beste beatmaker, å han begynte å lage beats når han var 16 år og han sier han enda ikke har fått det beste ut av sitt talent og nå er han vell rundt 35. du bør undersøke litt mer før du kommer med dritt du ikke har peiling på. jeg har spillt trommer siden jeg var 7 år. og føler faktisk at det er vanskeligere å lage beats enn det er å spille tromme. pluss at når du lager beats må du kunne både ha rytme å kunne spille en rekke instrumenter.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 30. mai 2009 kl 12:10
alchemist starta nAr han var 16! krik nAr han var 4-6 og nA er hani 45 Ara, enda ikke klart og spille de perfekte soloene mener han! seff skal du fA si din mening, jeg har nettopp sagt min : )
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 30. mai 2009 kl 15:30
=) men da ser det egentli ut til at både hip hop å rock å alle musikk sjangre er ganske like. i og med at man bruker samme instrument. bare på forskjellige måter. synes egentli vi er ganske enige bare du liker ikke program laget musikk.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 31. mai 2009 kl 16:52
jupp )
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 25. Jun 2009 kl 23:39
du mangler sosiale antenner. btw, er lettere og sitte og fikle med en hore gitar en og finne samples og snares til fruity loops og mekke en kick ass beat...
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 30. mai 2009 kl 15:26
DIN JÆVLA FUCKINGS IDIOT!
Flau over å være en metal fan på grunn av retards som deg.

"og du skal SYNGE, ikke snakke! men SYNGE!", er en motsigelse.
For.eksempel i Black metal synger de som oftest ikke men screamer.
Death metal growler de, and the list goes on.

Det fins drittmusikk innenfor enhver sjanger, og det fins bra musikk innenfor alle sjangre.
Bare fordi du har sett Lil Wayne ellns på tv som handler om at morra dems hadde pult alle i bydelen, pappaen derev med narko, og at han måtte banke opp 10000 folk for og få respekt, betyr ikke at all rap er sånn.

Slike fordommer du har mot rap er det samme som folk har mot metal.
"Alle som hører på black metal er satanister", "Death metal er bare bråk og skriking", "Metal er emomusikk".

Så fuck you og alle andre drittunger som kommer med idiotiske fordommer og tror de er kule fordi de hører på blabla.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 1. Jun 2009 kl 20:35
Haha , ja , det er jo smak og behag , selv om det finnes noen innenfor hver sjanger som ikke kan lage musikk
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 1. Jun 2009 kl 20:32
Bra du vet hva musikk er
Personlig hører jeg verken på rap , techno eller metal , men det finnes jo noe av både rap , techno og metal jeg hører på , kan jo nevne Wu-Tang og Gang Starr i rappen , Techno - Klaas remixer spess , metal - metallica , iron maiden osv.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 2. Jun 2009 kl 13:29
HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAH!

IQ på høyt nivå, lagra kommentaren din!
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 5. Jun 2009 kl 13:53
Hahaha, dette er den mest tragiske posten jeg har lest. Og det sier litt
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 11. Jun 2009 kl 16:50
yes, enig at metal er best! ingenting som å høre 20,000 later i 4/4. metallica er også dødsbra forresten! sykt fett hvordan de ikke har gitt ut noe fett på 21 år!

det går jo ikke noe arbeid inn i sampling, turntabling og å lage beats... og alle vet jo at rappere bare "prater" inn i miccen. de legger jo absolutt INGEN følelse i stemmen sin og bruker tid på å finne rim.

nei, hip-hop er helt talentløst.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 22. Jun 2009 kl 03:04
Dette innlegget er fjernet av brukeren
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 22. Jun 2009 kl 17:12
Hahahahahahahahah! Din lille tøs, det er sånne som deg som ødelegger metal for folket. Fucktard! Hør på Immortal Technique, makan til politisk rap har jeg sjelden hørt maken til. Og ja, det er faktisk piano, trommer og mange andre instrumenter som tar del i musikken deres. Det skal ikke være nødvendig å øve i 30 år for å kalle seg en musiker. Og Metallica er akkurat som alle andre mainstream-musikere. Death Magnetic ble lagd for RADIO! Din lille tøs.

Du mener at all musikk må lages i et band, eller så er det ikke musikk? Du aner ikke hva du snakker om! Det er sjelden BRA musikk blir laget på dataen. Skam deg. Gå og grav deg ned og aldri stå fram som en støtte for metal igjen, for du er en skam for metal-verden.


ChorusThe repeating part of a rock, pop, or country song that the main verses lead up and return to, usually the section where the title of the song is sung.


Som du ser, så er refrenget repetivt, det skal være repetivt, og det har ikke en dritt med rap å gjøre i det hele tatt. De har en egen stil på det, men du ville vel ikke forstått dette i det hele tatt, da du bare hører på det antagelighvis mest overfladiske av metallen som eksisterer her i verden.

Fucktard.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 13:12
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 14:16
idiot, get my point beefor u call me idiot
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 23:20
i get your point.

- du sier at alle rappere og hiphopere synger det samme refrenget gjennom hele sangen og at det eneste de snakker om er respekt, moren deres, penger, dop og damer. leser mye tragisk på catchgamer daglig, og du føyer deg fint inn i rekken. antar at det eneste du har hørt av rap er tupac og snoop, samt alt den nye kommersielle musikken. prøv å få fatt i noen skikkelige hiphopsanger, så skal du se at de såvidt nevner refrenget men kommer med de utroligste vers. du kan godt få noen av meg, hvis du har lyst.

- du sier at musikk som ikke inneholder instrumenter, ikke er skikkelig musikk og at man må bruke år på å lage god musikk. jeg vet ikke hvor du har det fra at rappere bruker én dag på å lage en sang, men tror ikke det er fra det virkelige liv i alle fall. i følge din tankegang er feks rap, hiphop, rnb, pop, techno eller trance ikke ekte musikk. hva med rock / metal som blir redigert fra dataen? er dette ekte musikk din amøbe?

- du sier at rappere ikke synger, men snakker. hva så? de leverer setninger i en rytmisk tale som blir sammensatt med en beat. dette er også musikk. fantastisk tunnelsyn, godt jobbet.

det gir meg konklusjonen om at du er en passe grei idiot. alt passer jo, så ser ikke hvorfor du griner - du er trangsynt, kommer med elendige argument, klarer ikke akseptere at andre liker noe annet enn deg, du skriver som en måke og listen bare fortsetter. jeg har ingenting i mot om du liker metal bedre enn rap. noen liker trance bedre enn rap. noen liker å få den i fisen. noen liker å sove lenge. catch my drift? og vær så snill... bruk svar-knappen neste gang du vil skrive noe som du vil fortelle meg, eller til andre for den saks skyld.

:]
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 28. mai 2009 kl 09:03
hehe... fikk meg en liten latter nå jeg og gutta gitt !
Metal musikk er den vannsligste musikken og lage, 1000 ganger vannskligere og lage en og slenge med leppa og snakke noen settninger om livet sitt med en beat.
Et metal band inneholder som regler 2 gitarer, trommer, bass og vokal! du skal sammspille alle disse innstrumentene så det låter 100% perfekt! greit de redigerer det på data NÅ!
men tenk deg for 10-20 år siden når metallica satt og laget And Justice for all eller Master Of Puppets! da var det ikke noe data og redigere det på!
nei jeg er ikke trangsynt, for jeg har hørt mye rap i livet mitt... nei jeg har ikke bare hørt 50 cent, snoop og han siste du nevnte!
greit, noen rappere får til noen bra rim, ikke det det står på her gutten min
men jeg snakker om folk som 50 cent, snoop, akon og resten av denna gjengen som bare lager dritt musikk og tror de er verdenst beste folk!
når de ikke en gang har vært med på og lage musikk med feks: gitarer, tromme, bass eller andre innstrumenter!
fordi de bare setter seg ned på en pc! gir en kar 1000 kr for og lage en beat, finner opp en rask tekst hvor de fokuserer på refrenget! og snakker det inn i miccen, redigerer og tar /reapet på refrenget 6 ganger i løpet av sangen! og vips så har vi et hit! WOW! for en prosses!

nei ass... lol
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 28. mai 2009 kl 09:49
hvis du har fått det med deg så er det akkurat det han som skrev bloggen mener - at artister som 50 og akon bare lager tull. om du synes metal er vanskeligere å lag enn rap (noe jeg også syns), hva så? spiller det NOEN som helst rolle?

et eksempel - hvis jeg synger opera med et enormt symfoniorkester bak meg, er min musikk med din tankegang MYE viktigere og MYE bedre enn din. for hallo, hva er vel 4-5 menn som skriker i en mic og plinger på gitarene sine i forhold til en operasanger som ikke kan overgås stemmemessig og 50-60 mennesker i bakgrunnen som spiller hvert sitt instrument i en koordinert rekkefølge? DERFOR er du trangsynt, fordi du tydeligvis ikke kan se ting i forbanna perspektiv. med din tankegang så er musikk som det trengs mest tid på å øve inn og lære, også den vanskeligste. da kommer metal lengre bak i den store musikkverdenen.

men du skrev jo at "rap sux" og diverse andre sjarmerende ting "gutten min" (hvor gammel er du, jeez), så det er vel bare rimelig å ta deg for en idiot når du sammenligner akon med rappere som bruker måneder på å lage gode tekster som får frem et budskap.

fyfaen det er så sykt mange punkt du driter deg ut på at det ikke er vits i å nevne alle engang.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 28. mai 2009 kl 09:55
haha... u made my day!
jeg er 17 faktisk, 91 mod hvis du også lurte på det!
jeg mener ikke at musikk kommer etter en bestemmt rekkefølge med hvor vannskelige de er og lage!
jeg sammenligner akon og resten av dritten med en andre dritten, for det er akkuratt det samme...
og en som synger opera, hvorfor nevnte du det egentlig?? forde du ville styrke din mening med rap, vi diskuterer det og metal, ikke dra inn opera... for det er helt villt vannskelig, tone gangen til en opera sanger er nokk til og knuse oslo glassverk! men nokk om det.
du sier at de bruker flere måneder på og lage tekstene sine, og de får frem et budskap, fortell meg om åssen budskap de får frem?
for av det jeg har hørt av rap er det eneste de synger om det jeg nevnte tideligere! men vi står rimelig langt fra hverandre i denne diskusjonen, og det er sikkert flere som er enige i din del av dette, og sikkert mange som er enige i min del!

Metal Up Ur Ass!
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 28. mai 2009 kl 10:09
gad. du brukte ganske mye spalteplass på å forklare meg at metal er 100x vanskeligere å lage, koordinere og øve inn enn det rap er, noe jeg faktisk er enig i. det vil da etter din mening gjøre rap laverestående musikk enn metal, siden det er mye "lettere" å lage. derfor dro jeg inn opera m/symfoniorkester som et eksempel, fordi det er 500x å lage, koordinere og øve inn enn metal igjen. det går ikke an å bare klassifisere musikk på den måte, det må jo du og skjønne.

videre er det så mange budskap i forskjellige artister sine sanger at det er umulig å ramse opp. uansett, budskap eller ei, så lager de musikk utrolig mange folk liker og det er vel hovedpoenget?

orker ikke diskutere mer med deg. skal se hvordan metalfans reagerer når jeg forkler meg som en symfonifan og går innpå et metalforum/blog, og skriver at all metal suger fordi jeg har hørt turbonegro synge om det å få seg fitte og at metal er drittlett å lage i forhold til opera så derfor suger det.

håper du begynner å skjønne poenget mitt.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 28. mai 2009 kl 10:20
jeg tar pointet ditt, bare på min måte og tolke det på!
men jeg føler at du heller ikke tar mitt!
og som jeg sa, jeg "ranker" ikke musikk etter hvor vannsklig det er og lage, jeg bare sier min mening om hvordan mitt syn på rap, hiphop, trance, techno og ladyGAGA&co er!
men jeg har hørt mye på rap gjennom tiden, og Eminem (selvom sikkert du mener han er en taper raper som akon&gjengen) så mener jeg han kan lage rap! jeg har hørt mye av de han duden ramsa opp i bloggen om forskjellige niggz som er SUPERMAN i rap! seff de er sikkert helt knall gode for deg og resten av folka som blør for rap musikk... og jeg repsekterer det, akkuratt som jeg repsekterer at selvom jeg er en blod metal fan og ikke fikser annen musikk en metal musikk.! så synes jeg fortsatt at de som appsolutt må kle seg som om det er Halloween hver dag, synes det er latterlig!( sikter da til emoer, gothic osv) selvom vi hører på samme musikk trenger du ikke kle deg som om du skal leke spøkelse! men jeg repsekterer det, forde det er sånn de vil uttrykke seg! jeg mener det er totalt latterlig og sier da min mening om det, men jeg respekterer dem selvom! jeg sier her nå at rap musikk sux my dick! men jeg respekterer de som liker den musikken!

men hvis ikke du har noe mere og tillføye etter dette så tror jeg vi avslutter denne diskusjonen her!
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 28. mai 2009 kl 10:33
enig.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 28. mai 2009 kl 10:49
good
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 28. mai 2009 kl 16:35
Og hva får deg til å tro at musikk som er vanskeligere å lage, er bedre?
Folk har forskjellig smak, du liker ditt, og jeg liker mitt.
Trangsynte optimist.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 28. mai 2009 kl 22:33
haha, les nQye igjennom hva vi har diskutert fQr du slenger med leppa
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 28. mai 2009 kl 23:58
Ty for noe å lese emerica--- og nimpzor da feJJs n|n-(0.0)-\m/. Jeg er enig i det med Eminem, han har en god rapper. Jeg vil også mene at Immortal Technique viser budskap i sangene sine.

http://www.youtube.com/watch?v=pXtQE-MhY5k
Caught In A Hustle - Immortal Technique

Greit beat er vel laget på data og han hiver inn noen rasistiske kommentarer om seg selv, men hør på budskapene hans, han er ikke akkurat dum som 50 Cent. 50 Cent synger om Disco Inferno og In Da Club. Han mener ting om verden og hvordan samfunnet fungerer.

The cold war is over, but the world is still gettin colder

- Immortal Technique


EDIT: Må nesten høre på Harlem Strees også. http://www.youtube.com/watch?v=DVL4IAKA9Lc

Homicide Harldem, BLAOW!, what's the problem?

And you can't raise a family on minimum wage
Why the f**k you think most of us are locked in a cage

- Immortal Technique

Dette er forsåvidt sant fordi mange dør der hele tiden det er et utrolig dårlig miljø der. Han synger om at noe må bli gjort med Harlem Streets og samfunnet...

Kommentar redigert 29. May 2009 kl 13:37 av PrizoN
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 30. mai 2009 kl 15:30
På samme måte kan folk si om metal at det bare er en tulling på gitar som finner på et riff som resten av bandet syns er fett så bare slår trommisen litt med trommestikkene, bassen spiller bare grunntonene til gitarriffet, også skriker vokalisten I will kill you.
Stemmer dette? Nei, det er vanskeligere å lage musikk enn du tror, og dette gjelder også rap.
Hvis du sier det er så jævla enkelt lag en rappe sang og last den opp da.

Du klager så jævlig på redigering i studio, tror du ikke metal band gjør det ?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 31. mai 2009 kl 16:55
"Du klager så jævlig på redigering i studio, tror du ikke metal band gjør det ?"

hva gjorde de i 1986 da Metallica ga ut Master of Puppets? tror du de satt og redigerte albummet pA data? nei, de gjorde nokk ikke det pA den tiden! det har jeg nettopp nevnt et sted her oppe!

direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 5. Jun 2009 kl 21:28
Du er klar over at Hip-Hop oppsto på 70-tallet? Dust.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 6. Jun 2009 kl 07:22
Er du helt tjukk i hodet? Selvom de ikke hadde data så hadde de vel faen meg analogt studio aparater!
Mixere og diverse.. Tror du det ble spillt inn på papir og tatt opp av en mikrofon? Alt skal MIXES, panorering, mikke opp
alt av det forbanna utstyret de har med seg. Og inn på mixeren og senere skal det justeres med silkehender.

At Metall er vanskeligere å lage enn hip hop?
Dette må være noe av det latterligste jeg har lest.
Først og fremst; Så kommer det helt ann på enkelt personer.
Hvordan de jobber, hvor mye de jobber osv.
Og du sier det er "Vanskelig" Herregud da mann. Har man spillt trommer i over 10 år
Så er det ikke vanskelig å spille etter følelsene.

For å lage en låte så trenger man en idè og en følelse / stemmning til låta.
Det kan hende han ene gitaristen sitter å klimrer på gitaren tilfeldig og kommer opp med 2-3 noter
Og begynner å få fantasien over på å lage melodien. Så kan han spille det for sine band-medlemmer.
Og trommisen kan begynne å lage en enkelt 4/4 rythme. Bass trenger ikke å være kompleks i det hele tatt,
Bare å gjøre det samme som trommisen og følge takta, og holde seg innenfor skalaen, Og la Vokalisten finne orda
fra sjel til micc. Trenger ikke å være så jævla avansert i det hele tatt. In fact, det enkleste er noe av det som høres best ut, ikke for mye rotede arrangemanger som er ute å går i teksten.


Over til Hip Hop lagingen.

I hiphop så har man som oftest 3 ulike måter å lage "the real hip hop"

1. Man kan lage musikken fra hånd (altså via instrumenter)
Man begynner med en ide, melodi , legger på noen trommer og begynner å bygge opp låta.

2. Sampling, <-- Dette er old skool / "The way" for å lage hip hop.
Man spiller inn Soul / Funk / Hvaennsomhelst/ inn på en Sampler.
Som f.eks MPC, Så begynner man å kutte opp en låt slik at du kan spille hver enkelt knapp som en liten puslebrikket.
Så pusler man fram en liten intro til en helt annen sang, legger over noen trommer, Og begynner med en freestyle / skriver til beaten.. Sånn er det man lager beats.. Bare å søke på MPC beat(making) på youtube.. finner masse.

Er greit at mange i hip hop bruker kanskje bare 5 min på en beat, eller 1 år
Alt kommer ann på kreativiteten til hver enkelt person.

Og ja forresten tror du man begynte først med maskinredigering på 2000 tallet?
Pff.. Og du referer til "Ikonene" av Rap. som om at alt suger..
Det er det samme som å si "ALLE AMERIKANERE ER DUMME FORDI GEORGE W. BUSH ER DET" (når han var president) Du grer alt under en kam. Du har ikke hørt verken rap eller hip hop.. du har kanskje smakt litt på listepop og eminem på bursdagsfest i ballhuset men ikke noe mer.. Do your research scrub
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 14:58

er ikke big fan av hip-hop selv men digger f. eks. beastie boys, dirt nasty, run dmc, kool and the gang, mc miker and dj sven; epiiiiiiiic
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 17:14
herlig, liker at folk fAr en god latter! det forlenger livet ; )
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 27. mai 2009 kl 19:49
oh god..at du har glemt bla. Jedi Mind Tricks, Method Man, Wu-Tang Clan, Snoop Dogg (gamle kvalitet), Warren G, Nate Dogg, DMX, Tupac, Notorious B.I.G kan jeg leve med.
Men at du har glemt GangStarr er en skam, at du har glemt Mobb Deep er en dødssynd.
other than that har du fått med de fleste (y)
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 28. mai 2009 kl 19:02
Jeg er jævlig enig med deg! Er så forbanna lei av de nye crappy beatsa med masse autotune på!
Og Lil Wayne er den største noob fagen av dem alle. Når han fant ut at han ikke kunne rappe, faila han @rock også. Til og med Rybak er bedre!
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 29. mai 2009 kl 18:11
now playing: Jedi Mind Tricks - Uncommon Valor: A Vietnam Story (Feat R.A. The Rugged Man) <00:02/04:02>

direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 29. mai 2009 kl 18:18
den e præow
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 29. mai 2009 kl 18:26
Sykeste ever av R.A imo.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 30. mai 2009 kl 02:30
hvor har du gjemt Wu-Tang? ! Raekwon og method man er verdt å få med også.
Method man/redman er jo sykeste combo, lett.

edit: sjekk ut Eminem ~ Relapse, er verdt det. Selv om du ikke liker hans siste singler.

Kommentar redigert 30. May 2009 kl 02:31 av dreamZ
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 30. mai 2009 kl 12:15
glemte method m ;<
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 2. Jun 2009 kl 13:37
synes eminem ødela reppet sitt veldig tidlig - mye useriøst eller meningsløst.
han har talent men liker ikke helt stilen hans, mer into "ekte" rap og hiphop.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 2. Jul 2009 kl 16:04
Ødela reppet? lol, pga? list opp litt da.. "Mer into ekte rap og hiphop" viss ikke du mener at eminem ikke er ekte, kan jeg godt tenke meg at du er den personen som bare lytter til en sang av han som du synnes var useriøs, så stempler du han for at han ikke er ekte.. Les bio'en hans les tekstene feks, cleaning out my closeth, alt det er jo fra fortiden altså "real" rapper..
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 2. Jul 2009 kl 20:44
Mulig jeg stempler, men har hørt eminem siden barndomen. Eminem er sikkert ekte med fjortisrappen han lager, men ikke kom her å si at han er real hip hop. Hva har biografien hans med hvordan musikken er? Jeg gir faen i om han droppa ut fra skolen og hadde problemer. T-pain, eminem og 50cent går under samme pulje, fuck off.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 3. Jul 2009 kl 00:43
Slutt og bruk orde ekte di hore, du mener han suger pga alle hører på han og at han har highlight rundt i aviser, du prøver og være "spessiel" og late som om du vet va ekte hiphop er, så du begynner høre på noe wu tang clan og leker at du vet alt om hiphop, fortell meg hva du mener med ekte dumme faen..
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 3. Jul 2009 kl 13:24
Kommandere meg? Nei, det kan du ikke...
Bloggen her handler om ekte hiphop, så hvorfor skal jeg forklare? Kunne kalt deg for idiot, men holder meg for godt til det! Om du synes Eminem er ekte hiphop, så vedder jeg på at du er steriotypen som later som at du lever i ghettoen og selger dop, men egentlig bor du i Akershus, heter Thomas og spiser potetstappe til middag. Jeg er ikke en person som kan mye om opphavet til hiphopen, men kan såpass at jeg ikke kaller Eminem for "real hiphop". Om poenget ditt er å endre min mening, kan du fortsette å prøve. Om poenget ditt er å påstå at Eminem er ekte hiphop, så kan vil like godt si at Akon er underground?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 3. Jul 2009 kl 14:41
\Akershus, heter Thomas og spiser potetstappe til middag\ proovde deg paa et bra comeback der ja, men faila for det gidde ikke mening, anyways.. Du klarer ikke og komme fram til poenge ditt med /ekte/ saa jeg forslaar du bare holder kjeft, siden du ikke faar fram de rette argumentarene hade. Faa fingen ut av reavva di og si hva faen du mener med eminem ikke er ekte.. herregud null kromoson eller?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 3. Jul 2009 kl 18:41
Om du ikke klarer å lese mellom linjene, ekke mitt problem.. At Eminem ikke er ekte, da mener jeg at han ikke har noe connection til ekte hiphop. Eminem er som Akon, mainstream.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 5. Jul 2009 kl 11:49
At Eminem ikke er ekte, da mener jeg at han ikke har noe connection til ekte hiphop. haha hva faen snakker du om..
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 5. Jul 2009 kl 12:25
Hip hop er ikke bare en musikksjanger. Sjansen for at jeg orker å fortsette dette her er veldig liten nå. Sikker på at det ikke er N4PST4R? (som i seg selv ser fjortis ut, rapstar lizzm)..
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 5. Jul 2009 kl 14:25
Du er bare en random som tror du vet alt om hiphop og stempler artister som blir likt av "fjoritsser" som dårlige, så plusseligt begynner du og prate om at hiphop ikke bare er en musikk sjanger javell care? hva faen har det med saken og gjøre? Du kommer aldri til poenget, så bare la vær å skrive..
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 5. Jul 2009 kl 17:25
Har selv sagt tidligere at jeg ikke er en person som kan MYE om hiphop. Så der dreit du på leggen. Fuck off.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 11. Jul 2009 kl 19:42
Da er det ikke vits og si at han ikke er ekte..
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 12. Jul 2009 kl 01:34
Ga mening.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 3. Jul 2009 kl 15:57
Eminem er sellout artist, enkelt og greit.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 3. Jul 2009 kl 18:48
Endelig noen som skjønner her!
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 30. mai 2009 kl 16:15
bout pac ?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 1. Jun 2009 kl 04:06
Nimpzor, lær deg å kunne noe om ting før du uttaler deg please. Jævlig lei av folk som deg, sier det de tror er riktig og har ingen kunnskap om temaet.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 1. Jun 2009 kl 13:40
Big L
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 3. Jun 2009 kl 16:33
kjipt at han døde tho ;<
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 3. Jun 2009 kl 17:37
Big L rest in peace! ( http://www.youtube.com/watch?v=U76Nde6rMTw )
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 3. Jun 2009 kl 20:37
word up
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 6. Jun 2009 kl 07:23
kjipt at han ble drept av forveksling
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 6. Jun 2009 kl 13:28
det er bare en teori.
noen mener at han ble drept fordi broren skyldte folk penger, og dette var ment som en leksjon elns, slik at broren skulle betale.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 6. Jun 2009 kl 16:09
Dere som vil høre litt soulful og classy chill hip hop burde søke litt utover den japanske hip hop scenen.
Den har vokst og blomstret som bare det, masse god musikk der ifra, blandt annet har record lablet "Goon Trax"
Utrolige mange gode artister som Nieve & Cook, The 49ers og masse flere.
De som har hørt litt fra Nujabes ( beatmaker / god arrangør innen samples) skjønner at her er det mer å hente inn en boom bap boom boom bap.

Noen artister jeg vil anbefale å høre:

Nujabes (mest instrumentaler her men med Hydeout Production (includes Fat Jon, Tstutchie og andre guest appearances) Er utrolig vakkert og sjelfylt med Jazz / Soul samples man bare kan drømme om.
Når Five Deez og Substantial er på "Blessing it" så blir man nærmest frelst av å høre på flowen.
Substantial - Think different, utrolig flott verk av lyrikk og ordspill samtlige masse kontraster, ANBEFALES.

Nieve & Cook sitt album "Away with words" er utrolig bra album der Nieve en halvt amerikansk og tror det var iransk
rapper fra California rapper med en av de kuleste aksentsene man har hørt på Cook Classic sine beats blir det bare perfekt. Dette albumet anbefales ( Det var gratis i en laang periode, men finnes på iTunes)

Cradle Orchestra ; Utrolig god blanding av rolig deilig musikk over hip hop accents og trommer
Her er det snakk om live musikk som blir spilt av ei fiolin jente, en gitar gutt og ei på fløyte
Samtlig en DJ og en beatmaker. De kom ut med albumet "The Velvet Ballad" Som inkluderer c.l smooth
Talib Kwaeli, definetly worth it. Noen synes det blir litt kristent glad album, men deres tidligere "mixtapes"
er mer underground og hip hop enn velvet ballads!

Nomak : Utrolig god Japansk beatmaker som lager herlig musikk i en slags Nujabes stil bare litt mer "episk LOTR stil" imo. Mye kult å høre her.

The 49ers, oh wow MYE KULT her, de kom ut med ett nytt album som tar google et bare minutter å søke opp
hvis du søker med BLOGSEARCH (utrolig bra for å finne underground!!! fleste er gratis, men ofc, support artistene om dere liker og kan)

Eller bortsett fra Japan så vil jeg rette meg mot
Cunninlynguists, Wow mang, her er det deiilig musikk med fengende hooks og gode rim og stories.
Kno er en gud innen beatmakers, de har et par album og er KNALL gode live. Disse burde sjekkes!!

Inverse;
Oh my god, for en duo, en hvit og en svart herre mann som kommer fra California
Tunji og Tobi har myee og da mener jeg myee å levere. De hadde et gratis promotional album
på www.inversehiphop.wordpress.com eller noe (hvis ikke googler du, )
De har litt collabo med Cook Classic og Kno fra cunninlynguists. Bare å kjøre på her!


Prince ali

Oh my god, youtube nå Finn ut litt om denne indisk amerikaneren!
Han spitter real shit og ikke overfladisk om samfunnet. Kule beats
Blandt annet albumet "I miss 94" <-- instant classic i mine øyne. Fengende beats.


Dj Incise !
Oh my freakin god, Incise - Nobody's story.
Dette her var noe som ble classic i mine ører med en gang.
The 49ers, Nieve , Tunji fra inverse. Incise er utrolig god med beats!!!
Ikke overbevist? Ta å søk opp noen sanger fra albumet på youtube

The 49ers - In love with two women http://ww
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 7. Jun 2009 kl 22:47
Pent, liker alt du har lista opp, mine favoritter også sleng inn Substantial, Ayur og CYNE også
Prince Ali har også en låt med Incise, "On Our Way".. sjekk den ut
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Jun 2009 kl 00:06
Høres kult ut ! Skal sjekke det når jeg kommer fra Afrika!
CYNE er også kul han og Cise starr.. HAR DESSVERRE ikke brukt så mye energi for å lete fram disse artistene.
Forteller meg selv hele tiden å sjekke ut disse her og disse siden man hører dem på en eller annen mixtape / collabo
Men blir liksom aldri nå som de fleste bruker rapidshare for å laste opp albumene..

Noe av det som er underground kan også være litt sånn sært på albumene.. litt sånn Indie-eksperimentelt
men det er jo bra.. vil anbefale artisten

Sadistik .. oh my deppressive låter noen av dem men hvis du laster ned albumet (tror det er free release promo)
så følger det med lyrics og veldig mye sånn om engler og livet og tales.. sånn kinda jedi mind tricks aktig bare ikke så Rough på vold vil jeg tro.. beatsa er friske og koser seg i lunkent vann til tekstene tar over og kanskje ikke holder å høre om voldekt og mord på en deilig sommerdag..

direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Jun 2009 kl 03:15
big å pac va jo seinere
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Jun 2009 kl 14:00
hvor er celph titled? o_O
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Jun 2009 kl 17:34
no ty
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Jun 2009 kl 17:47
yesty
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Jun 2009 kl 18:23
enig med dimzeyCC
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Jun 2009 kl 18:33
Om du ikke har fått det med deg enda, så er det artister som bør sjekkes ut.
Celph Titled er allerede sjekket ut av titalls fjortisser.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 10. Jun 2009 kl 19:10
( hører bare på army of the pharaohs sangene som celph titled er med i da, god der hvertfall
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 10. Jun 2009 kl 19:14
facepalm

Kommentar redigert 10. Jun 2009 kl 22:09 av echos :~{
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 10. Jun 2009 kl 21:38
Dette innlegget er fjernet av brukeren
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 10. Jun 2009 kl 21:52
Heahehaehaa, celph titled er ikke en gruppe. han er en artist som er med i blant annet aotp og demigodz.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 10. Jun 2009 kl 22:08
Army of the pharaohs mente jeg.
Hmrf
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 10. Jun 2009 kl 23:03
:-)
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 10. Jun 2009 kl 02:06
Folk har vel null interesse av hva du synes er bra... Hvordan det lages eller div har null betydning så lenge man selv synes det er bra.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 12. Jun 2009 kl 09:39
alle dere suger, musikken dere hører på suger,

jeg hører på NEW AGE

søk etter new age på spotify hør øverste sangen! best ingen protest
dere sux.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 2. Jul 2009 kl 16:16
Stikk og mediter hore
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 2. Jul 2009 kl 18:00
stikk og putt kølla til farn din så langt ned i halsen som du klarer, å når du kjenner det begynner og gurgle skikkelig så svelger du din hore.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 12. Jun 2009 kl 16:47
Utrolig bra liste du nevner, det er som jeg skulle sagt det selv ;p

Er selv stor fan av artister som Big Daddy Kane, spesielt Talib Kweli, Rakim, Dead Prez, gamle Jay-Z (helt korrekt), Big L (The Big Picture album. spesi), Mos Def; spesielt Blackstar i lag med Talib Kweli, Masta Ace, Redman, Methodman, Smif N Wessun og Ghostface Killah.
- Siden jeg skal til å spise middag nevner jeg bare i fleng artister som Mobb Deep, DL Incognito, EPMD, MURS, Pharoahe Monch, Wu-Tang Clan, Heltah Skeltah, M.O.P., Big Punisher, 40. Cal og SELVFØLGELIG RUN-D.M.C. i tillegg til de over. ;p

Kaster lys over den norske rapperen N-Light-N eller Son of Light som noen kaller han. Han gav ut et album i '97 "Deep Green" som er uten tvil verdt å høre på, om noen har Spotify; go for it.
Her er Fresh (in any Season), utrolig chill sang.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 21. Jun 2009 kl 01:01
atreyu, as i lay dying, all that remains, dead by april, city sleeps, el caco : 3
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 25. Jun 2009 kl 13:49
Av en eller annen grunn så overser alle Power of the Dollar av 50 cent. Det albumet der ligner ikke på noe av det han driver med i dag..Samt Hate it or love it er en god låt...Gang starr burde vært på listen og men det er jo nevnt " one of the best yet".
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 25. Jun 2009 kl 23:42
"Fakeass artister som selger flere plater enn dem egentlig burde."

Utdyp deg. Er jo folka som kjøper platene, sånn at de får penger, hvordan kan du si at de selger flere plater enn det de burder da? Det gir ikke mening. Hva mener du med "Fakeass" ?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 28. Jun 2009 kl 00:59
ghostface killah<3
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 28. Jun 2009 kl 23:34
hva med DMX?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 30. Jun 2009 kl 03:18
Hva med Cunninlynguists, Jedi Mind Tricks, Blue Scholars og Elzhi? Syns de burde inkluderes :'(
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 30. Jun 2009 kl 03:19
Faen >< Ikke Blue Scholars : ( Jo kanskje litt men ikke mye
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 4. Jul 2009 kl 11:07
Redigeringsknappen er en fin bil :---D
 Ny kommentar
Bli den første til å kommentere!
Du må være logget inn for å kunne poste kommentarer.

Er du ikke medlem? Registrer deg her, det er gratis!