Nyheter
Nyhetsarkiv
Community
CG Leauge - E-sport ladders
Medlemmer
Klaner
Serverregler
HLTV Liste
Catch-Gamer VIP Info
Catch-Gamer VIP Content
Catch-Gamer Blogs
Catch-Gamer Webshop
Catch-Gamer Galleri
Catch-Gamer cgtv
Om Catch-Gamer
Tips oss

Brukernavn
Passord
  Auto-login
 

Hvis du ikke har en konto, kan du registrere deg gratis ved å trykke på bli medlem.

Bli medlem

Om du har glemt ditt passord kan du få tilsendt et nytt til din epost.
PS: Ditt brukernavn vil også følge med i denne eposten

Glemt passord







Hvem tror du vinner Catch-Gamers Moviemaking konkurranse?

 rglaf
 distan
 jokkzter
Status: Ĺpen (medlem)
Totale votes: 2150
Kommentarer: 35
Eldre polls



















Steam introduserer støtte for Mac

Det har den siste uken florert med rykter om at det var en versjon av Steam på vei beregnet for Mac. I dag ble det offisielt bekreftet av Valve. De har også røpet hvilke spill som blir mulig å spille på Mac.

Steam vil bli tilgjengelig på Mac i april, og det er blant annet spill som Counter-Strike, Half-Life serien, Portal, Left 4 Dead 2 og Team Fortress 2 som vil bli mulig å spille på Mac ved lansering. I tillegg vil den nylige lanserte oppfølgeren til Portal bli sluppet på Mac, PC og Xbox 360 samtidig rundt juletider. Dette skal derimot ikke være unikt for Portal 2, men bli en fast rutine for Valve ved alle deres fremtidige lanseringer.

Jason Holtman, Director of Business Development hos Valve, sier i en uttalelse:

Steamworks for the Mac supports all of the Steamworks APIs, and we have added a new feature, called Steam Play, which allows customers who purchase the product for the Mac or Windows to play on the other platform free of charge. For example, Steam Play, in combination with the Steam Cloud, allows a gamer playing on their work PC to go home and pick up playing the same game at the same point on their home Mac. We expect most developers and publishers to take advantage of Steam Play.

Valve har også sørget for at PC og Mac brukere kan spille sammen online, naturlig vis. Alle oppdateringer av klienten og spillene som har Mac støtte vil få publisert oppdateringer likt som PC versjonene. Det vil med andre ord ikke være et annenrangs produkt Mac brukerene får.

Kilde: Pressemelding


 Kommentarer
Kommentarer som blir publisert på catch-gamer.no er brukerens personlige meninger og ikke Catch-Gamer sine.
Det finnes 109 kommentarer til nyheten.

 
     
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:19
FIRST!


Høres bra ut

Kommentar redigert 8. Mar 2010 kl 23:20 av NEEROX!
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:21
HERLIG!
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:21
KONGE
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:21
nice
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:23
nå var det plutselig ikke så kjipt å få mac på skolen til neste år lenger
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 19:00
skjer med å få mac skolepc da ? : (
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 10. Mar 2010 kl 13:38
akademiet?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 10. Mar 2010 kl 16:14
ojja : o
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 10. Mar 2010 kl 16:20
er ikke sikkert han går der da, men siden han sa at han får mac til neste år lix.
det gjør akademiet
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 10. Mar 2010 kl 17:24
i see : ) litt misunnelig asså, med tanke på den UTROLIGE BRA pcen vi fikk : )
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:23
Dette blir bra ass
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:32
Det var på tide : p da blir det kanskje CS igjen på meg : >
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 06:43
hahehaehahhae
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 09:31
x2

Fikk meg nettopp den krafitgste macbook proen ever made DDD
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:35
8)
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:37
Når skjer dette btw? April?

Kommentar redigert 8. Mar 2010 kl 23:38 av ArcticNova`Dopi
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 07:56
check tha picture
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 08:23
oh snap : D
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 14:18
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:37
dette gledet meg mye!
er da såklart mac-bruker
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:38
Bra å se andre mac-brukere på CG :]
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 14:57
Bruker også Mac, Herleg at vi får steam til mac da ^^
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 10. Mar 2010 kl 20:12
eg brukar windows
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 11. Mar 2010 kl 07:44
Care -.-
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:40
Jippi!
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:42
Bra for de som har Mac da
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:45
Stilig! : D
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:45
Fett
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:48
Noen som bryr seg om dette da ? ingen gamere har mac anyways

Kommentar redigert 8. Mar 2010 kl 23:51 av glowpiPe
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 00:11
Tydeligvis Så feil kan man ta
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 09:55
HAHA du suger jo. Nå har PC-brukere absolutt ingen fordeler lengre...
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 11:40
Mhm. for at ALLE spilla som du kan legge inn å spille på en windows funker på mac. Oh snap



Kommentar redigert 9. Mar 2010 kl 11:41 av glowpiPe
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 12:03
Du er akkurat like trangsynt som alle PC-brukere... Nevn noen sinnsykt gode spill, så gode spill at det er verdt å kjøpe ei maskin og et OS basert på den beslutningen som ikke er på Steam / ikke kan kjøre på Mac?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 12:05
Du vet at det bare er counter-Strike, Half-Life serien, Portal, Left 4 Dead 2 og Team Fortress 2 som får steam mac support nå i starten ? Så ja.. Nesten alle spilla på steam
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 12:08
Ja, nå i starten ja... CS, CSS og HL2 er jo noen av de beste spilla som har kommet ut, ever. Fortsatt, er spill virkelig så jævla viktig for deg at du trenger å kjøpe ei drittmaskin med et dritt-OS (unnskyld språkbruken xDDDDDDDDDD)?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 12:15
Nå ville jeg vel aldri kjøpt en dritt maskin om spill var så viktig for meg ville jeg vel ?

Men er du en gamer. Hvorfor kjøpe et system som klarer noen få spill ?

Det er det jeg snakker om. Driter i hva faen du kan gjøre på os i seg selv. Sånn sett så er jo w7 bedre enn vista og xp. Men jeg sitter fortsatt med xp siden det funker best til akkuratt gaming.

Jeg kjører 100 fps i de fleste spill og har sjelden problemer. Hvorfor skulle jeg da velge Mac og bli limited til noen få spill ?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 12:28
Jeg er hovedsaklig ikke gamer, nei. Gamer kanskje annenhver helg for tida, og jeg har Mac som hovedsystem fordi jeg frilanser som grafisk designer, og går medialinjen på skolen.

Men om du driter i OSet ditt så skal jeg egentlig ikke bry meg, men jeg stiller ganske høye krav til OSet i seg selv. Uansett er det vel en fordel med et stabilt og bra OS. Enig i Win7, det er på god vei, men jeg synes fortsatt hele PC-konseptet i seg selv er dårlig. Kult at du kan bygge systemer selv, men er så mye deiligere å bare kjøpe noe som funker, og funker lenge. Apple er en gjennomført bra experience fra du ser Apple-butikken til du får og bruker produktet, det er også en grunn.

Men det er ikke det jeg sier, om du allerede har en PC og ikke stiller noen krav til OSet så kjøper du jo såklart ikke noen Mac, men PC-fantaster begynner å gå tom for argumenter nå. Men de fleste, også de aller fleste casual gamere kan like greit kjøpe en Mac nå - selv om Apple såklart burde levere litt kraftigere maskiner til en litt billigere penge. Men man betaler for OSet og for et gjennomført bra produkt... Er liksom det som er greia
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 12:55
Men e da virkelig Mac sitt OS så sinnsykt mye bedre enn Win7? Eg vil gå så langt å si at det ikkje e bedre i det hele tatt...

Jada, du har veldig mye fint til Mac sitt OS, og det passer sikkert ganske så fint til deg som grafisk designer.

Men et av de største argumentene fra Mac folket e jo at Mac er så mye tryggere, men det er jo virkelig ikkje det. Ikkje det siste OSet til Apple anyways, og flere sikkerhets "eksperter" sier jo såpass og.

Og du sier at de fleste casual gamere kan kjøpe en mac no? Ehm, nei, er jo forsatt en BRØKDEL av spill som faktisk støttes av Mac da, no har de fått 4 nye spill? Det mangler forsatt SINNSYKT mange spill, og mangler veldig mange casual gamer spill og.

Og Mac e overprised anyways, så å bruke det som en gamer pc er dårlig bruk av penger tbh =)
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 14:28
PC-brukere har jo flust av fordeler
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 15:51
Begrunn svaret ditt, fordi jeg ser faktisk ikke fordelene. De aller fleste PC-brukere hadde hatt mye større fordel av å ha en Mac...
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 17:02
WHAT!?

1. Man kan skru selv uten at Apple kommer på døra med balltre av solid stål.
2. Man blir ikke tvungett til å bruke drittsoftware fra Apple.
3. Man kan konfigurere Windows til å gjøre akkurat det du vil, og se ut akkurat som du vil. Hvis du liker best MacOSX designet, tar det 2sek for meg å gjøre min helt PC identisk!
4. Oppgradere PCen selv etter egne behov.
5. Emulatorer. Min PC er en Nintendo, Super Nintendo, Nintendo 64, Playstation 1 / 2 og Xbox samtidig.
6. LAN. Prøv å kom på et LAN med macen din uten og møte et hav av unødvendinge problemer.
7. Spill. DET FINNES JO NESTEN IKKE SPILL TIL MAC?
8. Problemløsning. Har du et problem med PCen din kan du finne et titalls hundre tusen mennesker der ute med løsningen på ditt problem. Så slipper man å sende den inn som en n4p.
9. "MacOSX er mer stabilt enn feks. Windows XP og kræsjer aldri." - Har du denne instillingen i hodet ditt røper det ikke noe annet enn en total uvitenhet om hvordan man skal opprettholde et Windows os. Defragmenter, hold styr på filene dine, rett feil i registeret, hold styr på drivere - Gjør man sådan kan jeg garantere deg at Windows nesten aldri svikter. Og det er faen meg godt nok for meg når jeg har nevnt 8 andre solide punkter om hvorfor PCer sparker MAC veggemellom når det kommer til brukervennlighet, spill, underholdning og konfigurasjon.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 17:39
Punkt 1., 2., 5. (altså, really, emulatorer!?), 6., 7. (joda), 8., og 9. er veldig, veldig svake argumenter, gutten min... Les under. Mye av det du sier er så usaklig og dårlig reflektert at jeg ikke engang gidder prøve forklare deg.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 17:47
Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke mener argumentene mine er "relevante" når alt jeg nevner er med på å bestemme om hva du skal velge mellom en Mac og en PC. Du sier at punkt 8 er dårlig og irrelevant, når jeg tydeliggjør forskjellen mellom en Mac og en PC angående problemløsning, også like under skryter du å ha en Mac i 8 måneder uten problem? Jeg kan fortelle deg det at jeg har hatt min PC i dobbelt så lang tid uten problemer!
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 17:04
Begrunn gjerne hvorfor jeg hadde hatt en mye større fordel av å bruke Mac.

Hvorfor jeg har fordeler av å bruke PC
- Jeg får mer ut av hardwaren jeg kjøper, noe Mac-brukere ofte må betale dyre dommer for å få.
- Jeg er prioritert foran deg som Mac-bruker, siden flere sitter på Windows enn et Mac OS. Dette inkl. drivere som følger med diverse duppeditter.
- Jeg har myyye mer utvalg enn deg.
- Langt flere programmer osv.
- Jeg kan bygge min egen PC og få den som jeg vil
- Jeg, som alle andre spillere, går for førstevalget: Windows
- Ikke nødvendigvis like dyrt

Det er selvfølgelig mer, og Mac kan motsvare noe. I bunn kommer personlige preferanser inn.
Men, å si at "de aller fleste PC-brukere hadde hatt mye større fordel av å ha en Mac..." er en komplett løgn.

Gleder meg til ditt svar.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 17:37
Svar til begge dere over meg: Det dere snakker om, er faen meg for spesielt interesserte. Man kan oppgradere en bærbar Mac, samt en iMac og spesielt en Mac Pro og en Mac Mini selv helt som man vil. Det er ikke alt man kan bytte, som f.eks. hovedkort, prosessor (bortsett fra i Mac Pro-en) og skjermkort (bortsett fra i Mac Pro-en), men man kan installere RAM og HDDs som man vil.

Skjønner absolutt poengene deres med at dere har mere frihet, men nå tenker dere ikke langt nok. De aller fleste her i verden vil ha en maskin som funker rett ut av boksen, og at den fortsetter å virke. Dere drar frem argumenter som at de som kan å bruke en datamaskin bla-bla-bla. I know! Men jeg har ikke hatt et eneste fuckings problem med min Mac siden jeg kjøpte den for 8 mnd. siden, og uansett hvor flink man er med PC er det mye mere sårbart og ustabilt.

Jeg er enig, Mac ER dyrt, men jeg mener man får mye for penga, det mener jeg også. Kanskje er hardwaren ikke så syk som hos PC-brukere, men for de aller fleste holder hardwaren man kan få tak i i lange baner. Dessuten er Mac OSX mye flinkere til å utnytte systemressurser enn Windows er, iallefall nye Snow Leopard.

Som sagt, Mac er ingen spillmaskin, men nå begynner Windows-brukere å gå tom for det argumentet. ALLE jeg snakker med som er pro-Windows har spill som eneste grunn. Mac har fått mye mere spill i det siste, og det går bare oppover... Deg, Pus, derimot, du er mer reflektert, og har større kompetanse innen hardware & IT, og du liker en Windows-maskin, det respekterer jeg.

Og Mac er ikke like utbredt som Windows er, desverre, men heldigvis øker Mac-salget kraftig. Det er jo da en selvfølge at det ikke finnes like mye utstyr, men det som finnes, er gjennomført bra.

Det med at "de aller fleste PC-brukere hadde hatt mye større fordel av å ha en Mac" kan ene og alene begrunnes med at: De aller fleste PC-brukere vil bare ha ei datamaskin som fungerer bra og stabilt, som ikke krever noe særlig til datakunnskaper og kan håndtere enkle dagligdagse oppgaver som f.eks. vanlig internettbruk (nettaviser, Facebook, Twitter, blogging, nettbank) og enkle oppgaver som enkel bilderedigering, tekstbehandling, kanskje lett videoregidering av og til. Ellers har OSet mange finesser som booster alt som heter workflow innad systemet.

Her stiller Mac, etter min mening, MYE sterkere enn dagens Windows. Programvaren som følger med Mac er mye bedre enn det som følger med Windows (ja, desverre, mange bruker bare det som følger med), og programvaren som kommer til Mac er ofte mye mere gjennomført, etter mine erfaringer. Jeg har ikke hatt mer enn 1 eller 2 programkræsj siden jeg fikk MBPen min, og det var Chrome Beta. Macen har heller aldri slått seg av helt tilfeldig, og jeg har aldri fått blåskjerm (HEHEHE). Mye Microsoft-programvare er ting man unødvendig må betale for, f.eks. en skikkelig bra mailklient (Outlook 2007 koster penger). Slipper også mye dritt med dårlige drivere, og jeg har aldri problemer med å koble til trådløse nettverk, f.eks.

For meg funker den bare mye bedre i det daglige livet, og når jeg skulle finne på å spille spiller jeg på PCen min, såklart - selv om den skal byttes ut med en 27" iMac og en XBOX 360
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 17:41
...etterhvert. Mac er hovesaklig ikke en spillmaskin, men nå kommer mulighetene. De aller fleste i verden bruker ikke sin datamaskin til spill, og de er heller ikke interessert i å bygge sin egen maskin. Utvalget til Mac er allerede generelt bra, og det blir mere!

Synes i bunn og grunn jeg har drept mange av argumentene dine nå Pus, selv om jeg digger at du greier å holde deg saklig Mye av det jeg sier er kanskje med personlige preferanser i bunn, som du også trekker frem, og det er lov å være uenig. Spør gjerne videre om du ikke forstår hva jeg mener med ting.

(overtrådte max antall tegn tror jeg)
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 17:54
Når du sier at argumentet ditt, "De aller fleste PC-brukere ville hatt mer glede av en Mac" stemmer fordi de fleste PC-brukere vil ha en maskin som fungerer stabilt og håndterer dagligdagse oppgaver uten problem, må jeg bare spørre hvordan PC du har vært borti? Hvis du var så uheldig og komme borti en PC som var så dårlig at den ikke klarte nevnte oppgaver må jeg bare beklage på vegne av PC-brukere overalt. En PC er bedre mener jeg, fordi den innfrir alle kravene en bruker skal ha, den kan være en hardcore spillmaskin (Noe du tydeligvis du ikke verdigjør noe særlig) og den kan være et verktøy i hverdagen som ENKELT gjør alle oppgavene du nevnte uten noe som helst problem. Du trenger ikke bruke 20k mer fordi du er, som mange andre, lurt av fresht design og en desverre er i en målgruppe som er mer opptatt av image enn performance.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 18:04
Som nevnt over er de som opplever stadige problemer med Windows OSet sitt de som ikke er dyktige nok til å opprettholde det. Akkurat sånn er det når det kommer til software som følger med PCen, det finnes folk som bruker det til feks. videoredigering, men det er likevel ikke relevant, for vi andre som har litt mer vett i hodet vet å bruke andre progammer. Jeg går også medielinja på skolen og freelancer innen film og grafisk design, dette gjør jeg lett på min PC og etter arbeidsøkt kan jeg spille med vennene mine, og plutselig er ikke PCen et verktøy, men et underholdingsmedie. PC gjør alt på en gang. Macen er dyktig på sine områder, men for oss som vet hva PCen har kompetanse til, er PCen dyktig på alt.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 18:32
Du freelancer film og grafisk design sier du? Javel, har du aldri hørt at bransjen bruker Mac eller?

Det du kommer med er bare samme dritten som du nevner over, argumentene dine er fortsatt sinnsykt svake. Jeg er sikker på at jeg kan ha Macen min mye lenger uten problemer, og jo, det er generelt MYE høyere problemrate med en PC. Og nå snakker jeg ikke om deg eller "de med vett i skallen", nå snakker jeg om folk generelt, som jeg tydelig presiserer i argumentene mine. Jævlig spesielt at ca. 80% av de jeg kjenner med PC har hatt endel problemer med den, eller har småfeil med den hele tiden.

De aller fleste vet ikke eller gidder ikke vedlikeholde PCen sin, de vil bare at den skal fungere. De som er glad i å drive med PC kan mekke og skru, og defragmentere på den så mye de vil for meg, men det blir det samme som med bil: bilinteresserte skrur gjerne og er flinke til å vedlikeholde bilen sin de, men de aller fleste vil bare at maskina skal fungere. Du er litt for trangsynt.

Skal vi ta prosjektorer på skolen f.eks.? Er bare ca. 20-30% på min skole, dette er helt vanlige PC-brukere, som ikke greier å bruke prosjektorene på skolen med sin PC, mens med Mac funker det glatt med en gang. Dette er fordi de ikke har nok kompetanse til å gjøre det, eller at PCen deres rett og slett ikke er kompatible / har feil på seg som forhindrer det. Dette problemet slipper man med Mac, fordi her funker det med en gang uansett kompetanse man har.

Og ta og skjerp deg litt, jeg betalte da virkelig ikke 20k ekstra form min Mac. Betalte 14.500kr for min bærbare 13.3" MacBook Pro med 8GB DDR3 RAM og 2.53GHz C2D, 250GB HDD. Det er virkelig ikke en 13.3" PC som kan hamle opp med det, eller tilbake da var det iallefall ikke det. SÅ dyrt er det virkelig ikke, gutt. Greit nok, innrømmer ærlig at Mac er for dyrt for de fleste akkurat nå.

Kommentar redigert 9. Mar 2010 kl 18:35 av hyp- c(:]~~
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 18:41
What? Jeg ligger et år foran deg på medielinja også tror du ikke jeg vet at bransjen bruker Mac? Jo, jeg vet det, jeg kom akkurat fra en utplassering på Sell&Syversen hvor jeg bare har brukt Mac. Det var et effektivt arbeidsredskap, og som nevnt over, var dyktig innen sitt felt, men så kom jeg hjem til PCen min som kunne gjøre akkurat det samme som Macen på jobb + være enn spillmaskin samtidig.

Men jeg skjønner ikke hva du mener med at argumentene mine er "sinnsykt svake"? Alle stemmer jo, alle er relevante og alle er basert på egen erfaring, og siste men ikke minst, de veier like godt opp som dine, og som du selv sier; "Det er jo lov til å være uenig." Det virker som om du tråkker ned på mine argumenter fordi du ikke klarer å argumentere imot, eller jo, du sier jo at 20-30% av folka på skolen din ikke klarer å koble til en proskjektor, men da må jeg si at jeg helt ærlig mener det sier mer om dem enn om PCene dems.

Og slapp av, jeg brukte bare et diskuteringsvirkemiddel, det kalles bevisst overdrivelse, jeg vet like godt som deg at du ikke har brukt 20k ekstra.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 18:52
Jeg bruker også overdrivelser diverse plasser, bare så det er sagt. Sell&Syversen er vel så bra det (!), men det er fortsatt en grunn til at bransjen bruker Mac på flere punkter, bare så det er sagt. La oss ta for oss filmbransjen, det er jo Final Cut Pro (med tilleggsprogrammer) som er teh_shit der, det er jo ingen som bruker f.eks. Sony Vegas til sånt, iallefall ikke topp-bransjen. Jeg stiller ikke spørsmål til din kompetanse innen media, jeg stiller spørsmål til dine standpunkt og meninger.

Men du durer fortsatt på med det der med at folk er dumme. So what? De fleste folk har ikke mye datakunnskaper, sånn er det bare. Og ja, vi er nok uenige, og det kommer vi til å være for evig. Jeg synes fortsatt at Mac er en plattform med mye mere potensiale enn Windows pr. idag, men Windows er mer etablert og sånn er det bare. Men synes absolutt ikke Microsoft gjør en god jobb om dagen. WinXP er vel og bra det, men det har endel utdaterte teknologier, spesielt innen brukergrensesnitt. Nå er det ikke bare snakk om folk som er godt kjent med en datamaskin heller, men også om folk som ikke har vært bort i ei maskin før (her mener jeg Mac er litt mer logisk og lettfattelig, kun personlige tanker tho', kan ikke bevises såklart), eller folk som generelt ikke er så flink med data. Det er det jeg prøver å få frem.

De spillene jeg har en PC for kommer nå til Mac, og det er jeg glad for, for da slipper jeg å ha PCen lengre. Du liker PC, jeg prefererer Mac. Evig diskusjon. Jeg holder på punktene mine, du holder på dine. Gidder ikke være uvenner med alle som ikke liker Mac, og er egentlig håpløst å mene noe annet enn at "WINDOWS XP OG CS 1.6 ER BEST <3333" her på CG, men sånn er nå det.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 21:08
Dette gjelder ikke "spesielt interesserte". Dette gjelder faktisk de fleste som har et snev mer interesse i datamaskiner enn den vanlige surferen. Selvfølgelig kan du oppgradere Mac-en din, men igjen har vi et større utvalg enn deg.

Det at Mac kommer "klar til bruk" er bare en fordel, også det samme som å kjøpe en laptop PC. Jeg har heller ikke hatt noen problemer med min PC siden jeg kjøpte den for (... sjekker Komplett) for over ett år siden. Dog, det eneste jeg har byttet ut er en eldre harddisk og lagt til en pen liten 64 GB SSD-disk . Når det kommer til sårbarhet vil jeg ikke si at f. eks Snow Leopard er noe mer tryggere enn Windows 7 - dette ble selv sagt av en "storhacker" kjent med både Unix og Windows.

Windows 7 er veldig ressursvennlig, mer ressursvennlig enn Windows XP spør du meg. Så å si at Mac OS X er noe spesielt i forhold vil jeg ikke si.

Hvor du sier "men det som finnes, er gjennomført bra" - ja, det er uten tvil. Det er mye av grunnen til at Mac har lykkes. Har du sett Macheads? Konge film.

En vanlig PC slår like bra an som en Mac til "vanlig surfing", som du sier (spør du meg). Mac har en rimelig stiv pris, noe som ikke appellerer til den vanlige bruker (og her er det hvor de med spesielle interesser kommer inn - MACheads ).

Programvaren, og ikke OS-et, er kanskje gjennomført. Det er dog seriøse aktører som leverer programvare for PC. Uff.. blåskjerm, ja. Heldigvis kan denne unngås ved å holde PC-en vedlike . Hvor du sier at mye Microsoft-programvare må betales for likestiller jeg nesten med Mac. Mac-brukere må jo betale for å få "ekstra ting". Samtidig når du sier drivere, så er jeg bare glad vi har drivere og får de levert. Det er flere ting som ikke kan nyttes av Mac, men PC, på grunn av ikke-støttede drivere.

Som mediasenter vinner du jo rimelig klart. "Windows Media Center" er bare tull, men vi klarer oss rimelig ålreit.

Så jeg er fortsatt ikke overbevist. Dette er dog min holdning til Mac, og den vil mest sannsynlig ikke endre seg med en gang. Beklageligvis skal skolen min ta i bruk Macs ved neste semester og jeg er pent nødt å gå over. Men som sagt tidligere kommer det ned til personlige preferanser. Jeg tror heller at Linux vil få et gjennombrudd innen noen år, ikke Mac.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 21:18
Jo, jo, enig i mye av det du sier, men samtidig uenig. Men sånn er det, vi har forskjellige meninger. Uansett er nok Mac litt bedre på "fungere-rett-ut-av-boksen", man slipper alt tull med installering av mye rart ved første bootup osv., første boot for meg tok ca. 15 min, da var alt satt opp, og oppgradering til Snow Leopard til 20 min. Vet mange deler denne erfaringen med meg. Når det kommer til det med drivere, joa, men har opplevd mye elendige drivere opp igjennom tidene, jeg drev aktivt med hardware lenge, bygget en god del maskiner opp igjennom årene.

Du går Akademiet, regner jeg med? Ligger jo noe i valget dems også da, gjør jo det. Tror nok en Mac er bedre skolemessig uansett

Haha, blåskjermkommentaren var kun for å baite egentlig, men litt gøy er det jo.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 21:36
Er rimelig enig i det du sier først der.

Jepp, Akademiet i Ålesund. Tror det blir bedre enn de maskinene vi har nå, jepp. Får jo se, går tross alt IKT, så det er nok ikke unyttig læring å bruke Mac (tross alt...)
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 21:49
Hehe, vurderer å hoppe over fra offentlig skole til Akademiet selv, pga. at den offentlige skolen og media er veldig lite rettet mot det kreative, iallefall på vår skole. Liker du opplegget på Akademiet generelt?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 21:56
Jeg er rimelig fornøyd med Akademiet, ja. Dog kan jeg bare snakke for Ålesund. 1000 kr i måneden er, personlig, ikke mye. Lærerne mine er dyktige og vet veldig mye, og relativt "konge".

Hvilken avdeling tenker du på?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 21:59
Akademiet i Molde. Nye lokaler i år, men har hørt litt forskjellig om opplegget. Skolen vår har sykt bra medialinje, en av de beste i landet visstnok, men læreren vår i grafisk er helt på trynet; og det er yndlingsfaget mitt, derfor vurderer jeg skolebytte
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:49
Blir steam "oppdatert" av seg selv , eller må man kjøpe ny bruker ?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 00:00
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 06:44
Mac brukerne må jo da sefølgelig laste ned Mac versjonen. Windows versjonen forblir da den samme, og du kan fint bruke dine gamle brukerkontoer.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 8. Mar 2010 kl 23:50
naiz
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 00:02
PRAISE THE LORD
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 00:06
Eow æ vil it spill med folk som har mac )=
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 00:11
nCe
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 00:16
Forbered dere på en HAUG med nye noobs å pwne.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 00:21
glem d hahaha
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 00:23
Det er nice!
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 00:25
var egentlig på tide
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 00:31
kanskje det blir mac når det skal kjøpes ny pc da
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 02:15
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 01:10
Men det blir jo bare valve spill som støttes da...ikkje alle spillene på Steam desverre...Det koster jo mer å porte spillet til MAC, og de skal ha fortjeneste osv...

Er bra tiltak, men må nok vente en stund før det faktisk betyr så veldig mye for andre utviklere
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 01:20
Wow! det har tatt sin tid
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 01:22
Holder meg til PC..

Men bare hyggelig att mac-brukere får tilgang til cs osv..
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 03:28
Endelig kan jeg teste hva macbook proen min får i fps på de forskjellige spilla yay
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 03:50
mac < pc
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 08:09
Nå har jo ikke akkurat MAC noe hardcore gaming hardware! mac > pc
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 11:19
Mac > PC indeed
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 11:52
mac < pc imo : D
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 12:44
Mac > PC
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 16:27
Mac < PC
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 06:41
Går ann å kjøre alle windows apps på mac tho
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 07:09
hvorfor i svarte ¤%&/ kan dem ikke støtte linux istedet for sosse guttene med mac -.-
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 11:20
er man soss bare fordi man har en mac?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 11:57
Japp hvem ellers betaler kanskje det dobbelte i forhold til en pc med samme hardware bare pga den er hvit og "elegant" nei da, men mac os er utroligt kronglete. linux <3
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 12:57
Du er så neeeerd!! <3
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 16:25
Betalte den selv jeg (og min er ikke hvit, den er metall : D)
Men Mac er ikke konrglete når du har vendt deg til det, da er det mye lettere enn PC : )
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 15:13
Hadde vert fint om de kunne kommet opp med en som støtta Linux ja
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 07:57
Bra for meg som akkurat fikk Mac ;D
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 08:11
nå blir det gaming overalt og ikke bare hjemme jehooo
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 08:27
faen. nå ble mitt hovedargument for PC spolert -.-'' Men joda, masse nye næwbz å pwne
Gaming 4 everyone!
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 09:49
NICCCCCCCCCCCCCCCCEEEEEEEEEEEEEEEE
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 09:49
Hørtes veldig bra ut for arbeidsmoralen.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 09:54
FETTE NICE Nå slipper jeg boote Win7 for å game litt... Goodbye Bootcamp!
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 13:03
Herlig
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 14:50
mac må være helt forjævlig å bruke til fps spill? ;O

lol deluxe
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 15:25
Hvorfor sier du det ?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 16:10
Sendte tips om dette, tok lang tid før dere fikk skrevet nyhet. Heller ingen credits : o
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 17:01
dakar D:
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 17:38
Stemmer at du sendte tips om dette den 4 mars, men det var til to ITavisen-artikler som baserte seg på vage uttalelser og rykter ut i fra filer funnet i steam betaen. Denne artikkelen baserer seg på en pressemelding fra Valve, publisert i går. Tipset ditt om ryktebørsen til steam var derfor ikke relevant sånn sett.

Når det er sagt setter vi selvfølgelig pris på alle nyhetstips som blir sendt inn, selv om vi ikke velger å skrive om alle. =)
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 17:53
Okei sjefen
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 16:23
Sucks to have mac
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 16:27
nice nice
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 16:58
naturlig. vis.
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 17:00
Jaja kanskje det blir litt spilling på meg også da
Hmm, cs og wow til mac...Man kan ikke klage :3
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 17:03
Dette innlegget er fjernet av brukeren
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 18:00
det er bra
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 9. Mar 2010 kl 18:03
passer bra, har nettopp fått meg pro, så kanskje jeg kan ha noen spill å fordrive tiden med på skolen ; )
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 10. Mar 2010 kl 00:13
iSteam, iCounter-Strike?
direktelink direktelink | rapportér
Skrevet 10. Mar 2010 kl 14:16
ctrl+click for å ta på lyddemper?
 Ny kommentar
Bli den første til å kommentere!
Du må være logget inn for å kunne poste kommentarer.

Er du ikke medlem? Registrer deg her, det er gratis!